A reszponzív webdesign lényege, hogy a különböző méretű és felbontású kijelzőkhöz eltérő stílus szabályokat alkalmazunk, de ugyanazt a tartalmat jelenítjük meg  minden eszközön.

Miért ajánljuk a reszponzív webdesign használatát?

A weboldalaink megtekintésére használt eszközök folyamatosan változnak. Hihetetlen  gyorsasággal jönnek ki az újabb és újabb méretű és felbontású okostelefonok, tabletek. Sőt még 1 éve se igazán gondoltuk, hogy öt hüvelyknél nagyobb méretű telefonokkal fognak kijönni a mobil gyártó cégek. Ehhez képest rohamos mértékben terjednek az okostelefonok és tabletek képességeit ötvöző phabletek.  Vége tehát annak a korszaknak, amikor a weben egyetlen felbontásra, egyetlen  kijelző méretre, egy felbontásra koncentráltunk, mivel honlapunkat sokkal színesebb palettán nézik a látogatók.

Van aki okostelefonról, van aki tabletről és van aki laptopról vagy hagyományos asztali gépről érkezik. Milyen jó is lenne ha egyetlen honlappal mindhárom kijelzőn könnyen olvasható tartalma és rugalmasan működő, szép designja lehetne weboldalunknak.Ebben segít a reszponzív webdesign, amelynek során több méretben készítjük el a grafikát, így a változó felbontás és kijelző méret mellett is, a szépen megjelenő képek, az olvasható betűméret és a könnyű navigáció miatt, komfortosan érzi magát weboldalunkon a látogató.

A technikai megvalósításról néhány szó

A technikai megvalósítás lényege, hogy amikor egy látogató érkezik a honlapunkra, figyeljük a kijelző felbontását, amiről érkezik, és attól függően eltérő stílus szabályok alkalmazunk a honlap megjelenítése során. Például eltüntetjük a fejlécben lévő menüt és helyette lenyíló menüt alkalmazunk, amely nem foglalja el pl. az okostelefon csaknem teljes képernyőjét. Bizonyos weblap elemeket egymás alá rendezünk és a méretüket relatív adjuk meg, a korábban szokásos pixelek helyett. Ugyancsak relatív adjuk meg a képek méretét is, amely így igazodik a kijelző méretéhez. E technikák alkalmazása, kicsit megnehezíti a honlap készítők munkáját, mivel a honlap elemeit nem rendezgetheti olyan szabadon, mint a korábban csak asztali számítógépekre készült honlapoknál, de megéri a befektetett idő és munka, mivel a rengeteg  (egyre több) mobilról érkező látogatót nyerünk.

Mikor ne használjuk a reszponzív webdesignt?

Általában nem tudjuk elkészíteni régebbi honlapoknál, illetve csak jóval több munkával és drágábban, mintha megtartjuk a jelenlegi honlapot és egy külön mobil verziót készítünk a weboldalhoz.
Vannak cégek, amelyek külön értékesítik mobilra optimalizált weboldaluk hirdetési felületeit.  Azoknak, akik szeretnének mobil hirdetéseket értékesíteni, érdemes végiggondolni hogy a reszponzív webdesignt vagy a mobil verziót alkalmazzák.
Előfordulhat, hogy olyan szolgáltatásunk, termékünk, amiket kimondottan asztali számítógépekről keresnek és elhanyagolható a mobil eszközökről érkező látogatók száma.