A világhálón keresgélve, weboldalakat látogatva gyakran tapasztalom, hogy nincs határozott koncepió még egy adott honlapon vagy webes alkalmazáson belül sem, pedig pár dologra odafigyelve sokkal használhatóbb lenne honlapunk vagy programunk.
Mi jellemez egy jó felhasználói felületet? Pár szóban összefoglalva, magas konverziós ráta és könnyű használhatóság. Más szavakkal mind az üzletnek jó, mind a látogatók számára könnyen használható.

A következő lista jó útmutatásul szolgál mindazoknak, akik most szándékoznak új honlapot készíttetni, mindazoknak, akiknek már van honlapjuk, mert néhány egyszerű változtatással sokkal több látogatót tarthatnak weboldalukon vagy vehetnek rá szolgáltatásuk, termékük megvásárlására.

Álljon itt néhány jó tanács, amelyeket érdemes szem előtt tartani, honlapunk készítésekor.

Egy oszlopos elrendezés több oszlopos helyett

Az egyoszlopos elrendezés több lehetőséget tartogat a kontrollra oldalunk tartalma felett. Az olvasóink figyelmét kiszámítható módon vezethetjük fentről lefelé. A több oszlopos elrendezés elterelheti látogatónk figyelmét, oldalunk fő céljáról és így a konverziós ráta csökkenhet.
Végig tudjuk vezetni az olvasó figyelmét a lap aljáig és valamilyen cselekvésre (pl. hírlevélre feliratkozás, vásárlás, stb.) ösztönözhetjük a cikkünk végén.

egy oszlopos, több oszlopos elrendezés

Azonos funkciók összevonása

Érdemes összevonni a hasonló funkciókat, hogy ne töredezzen szét a weboldal. Az utóbbi időben a tartalomkezelő rendszerek elterjedésével, könnyebbé vált a honlapon, különböző elemek, gombok létrehozása, amelyek mind ugyanazt a célt szolgálják. Gyakran érdemes az azonos célra szolgáló elemeket összevonni, mert így növelhetjük a konverziót honlapunkon. Például, ha több linken, de más-más szöveggel is elérheti a látogató a “Kapcsolat” oldalunkat, ezzel könnyen összezavarhatjuk.

kapcsolat

Kedveskedjen valami ajándékkal látogatóinak, ahelyett hogy rögtön eladni próbál

Egy barátságos gesztus a látogatód felé, egy kis ajándék, nem riasztja el az ügyfelet. Sőt, hamarosan megtérülő befektetés lehet. Egy kis kedvesség, megbecsülés, illetve odafigyelés az üzleti életben is általában megtérül.

kedveskedjen ajándékkal látogatóinak

Próbáljon bizonyos ajánlatokat kiemelni, ahelyett hogy egyforma fontosságú ajánlatokat jelenít meg a weboldalán

Jó ötlet lehet például, egy ajánlat kiemelése a többi közül.  Egy termék vagy szolgáltatás kiemelése jó ötlet lehet, mivel, vannak látogatók, akiknek csak egy bátorításra, buzdításra van szüksége, a vásárláshoz, vagy az Ön által óhajtott cél eléréséhez. Készültek pszicholóigai tanulmányok is róla, hogy azoknál az ajánlatoknál, amelyeknél több azonos súlyú választási lehetőség is van,  kisebb eséllyel döntenek és kattintanak a honlap látogatói.
Ezért, érdemes bizonyos termékeket, szolgáltatásokat kiemelni a többi közül.

kiemelt_ajanlat

Próbáljon meg jól elkülöníthető és azonos stílust alkalmazni a linkekre, menüpontokra

Próbáljon egyértelmű stílust alkalmazni a linkekre és a menüpontokra, hogy egyértelmű legyen a felhasználók számára.
A stílus, mint a színek, kontraszt, színmélység használata, segítheti a felhasználókat a navigáció gyors megérésében és elsajátításában. Így hamar kiigazodnak a honlapon, hogy épp hol vannak és hová kattintva tudnak tovább lépni. Annak érdekében, hogy ez egyértelmű legyen a látogatóknak, a kattintható elemek (linkek, gombok), a kiválasztott elemek, és a sima szövegek stílusát egyértelműen el kell különíteni egymástól és ezt következetesen alkalmazni a weboldalunkon.
A fentebb látható példában, a kék színű szöveg bármi lehet, ami kattintható, a fekete, ami ki lett választva vagy ahol a látogató épp tartózkodik.
Ha megfelelő módon használjuk ezeket a vizuális elemeket, a látogatóinknak könnyebb megtanulni és használni őket és navigálni weboldalunkon.

Social Proof (társadalmi bizonyíték), ahelyett, hogy saját magáról beszélne

Próbálja meg mások érveivel, ajánlásával igazolni szolgáltatása, terméke minőségét, ahelyett hogy Ön beszélne róla.
A “Social Proof” egy nagyszerű módja a konverzió növelésének.  Nagyszerű lehetőség, hogy erősítse a bizalmat cége iránt és cselekvésre ösztönözze látogatóit.
Próbáljon meg másoktól származó ajánlásokat vagy közösségi oldalakhoz (pl. facebook) kapcsolódó elemeket elhelyezni honlapján,
melyek bizonyítják, hogy elégedettek szolgáltatásával, termékével, ismerik cégét, honlapját.

Próbáljon határozott lenni

Honlapjának üzenete lehet bizonytalan, határozatlan vagy olyan, ami bizalmat ébreszt. Ha az üzenete végén kérdőjel van olyan szavakkal, mint “talán”, “esetleg”, “érdekel?”
akkor valószínű kis váloztatással hitelesebbé tudja tenni.