Webáruház készítés, fejlesztés

Szárnyal az online kereskedelem Magyarországon

A világjárvány hatására az elmúlt két évben előbb 45, majd további 30 százalékkal bővölt a belföldi online kiskereskedelmi forgalom. Ez kb. hároméves ugrást jelentett előre, az elmúlt években megszokott ütemhez képest. 

Az előrejelzések szerint, idén és jövőre is újabb 20-25 százalékos növekedést érhet el. Az már biztosan látszok, hogy a magyarországi e-kereskedelmi piac bővülése nem csak egyszeri vagy átmeneti volt, hanem olyan valós versenyelőnyhöz juttatta a webáruházakat, amelyek, ha ezzel az előnnyel jól gazdálkodnak további tartós növekedést produkálhatnak.

Egyre több cég kínálja honlapján termékeit, egyre több webáruház kínálatából válogathatunk az interneten.
Összehasonlításképp leírok pár adatot, amelyből látszódik hogy milyen döbbenetes mértékű a növekedés. 2013-ban, amikor elkezdtünk webáruházak készítésével foglalkozni, megközelítőleg 5000 magyar nyelvű webáruház volt érhető el az interneten. Ma ez a szám becslések szerint, 15000 körül van.
De nem csak az online kereskedelemmel foglalkozó cégek száma lett a többszöröse, de az összesített árbevételük is folyamatosan nő. A hazai online kiskereskedelmi forgalom 2013-ban megközelítőleg 200 milliárd forint volt. A tavalyi évben az internetes kereskedelem hazai bruttó forgalma meghaladta az 1200 milliárd forintot.
Mi várható a jövőben? Az előrejelzés szerint a hazai e-kereskedelem forgalma 2024-re meghaladhatja akár az 1.700 milliárd forintot is.

Milyen tényezők befolyásolták az internetes kereskedelem dinamikus fejlődését?

Magyarországon mintegy hatmillió aktív internetező van, akik közül, több mint a fele rendszeres online vásárló is. Hatalmas változás a pandémia előtti időszakhoz képest az is, hogy a napi vagy gyorsan forgó fogyasztási cikkek beszerzésének aránya is meredeken ível felfelé. Ezek a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (angolul: Fast-Moving Consumer Goods – FMCG) olyan termékeket takarnak, amelyeknek rövid az eltarthatósági ideje és az eladók gyakran vásárolják. Ilyen termékek például a háztartási cikk, a drogériai termékek, de a legfontosabb talán az élelmiszerek, amely két-három éven belül utólérheti a korábban online legkelendőbb műszaki és ruházati cikkeket, könyveket.
Ma már nem csak a fiatalok és a középkorúak, de az idősebbek is hozzászoktak az online vásárlás kényelméhez és bátrabban, könnyebben vásárolunk apróbb tételeket is az interneten keresztül.

A mobil eszközök és a különböző elektronikus fizető eszközök terjedése is hozzájárult ahhoz, hogy az internetes kereskedelemmel foglalkozó cégek száma megtöbbszöröződött az elmúlt években. Az online kampányok során, azt tapasztaljuk, hogy ma már jóval többen vásárolnak okostelefonokról, tabletekről, mint számítógépről.

A kereskedők egyre aktívabban alkalmazzák az online marketinget a vásárlások ösztönzésére: a felhasználó központú tartalommarketinget, a közösségi médiás és a Google Ads kampányokat, az influencer marketinget és még sorolhatnám az internetes marketing számos területét.
Ha szeretne többet tudni az online marketingről vagy szeretné hirdetni weboldalát, kattinson ide.

Webáruház megoldások

Szerencsére mára már számos elérhető megoldás található, ha valaki webáruházat szeretne működtetni.
Egy új webáruház indításakor dönthetünk nyílt-forráskódú webáruház motor, bérelhető webáruház és egyedi fejlesztésű webáruház mellett is.
Igényre szabható, hogy melyik megoldást válasszuk – ár, elkészítési idő, funkciók, kezelhetőség és bővítési lehetőségek alapján dönthetünk egyik vagy a másik megoldás mellett. Lássuk röviden, hogy mik a különbségek közöttük.

A nyílt forráskódú webáruház előnye, hogy elkészítés gyors és egyszerű. A termékek feltöltése és szerkesztése, könnyen megtanulható.
A nyílt forráskódú webshop motorok közül statisztikák szerint, a WooCommerce volt a legnépszerűbb az elmúlt években,
amit mi is gyakran használunk webáruházak készítése során.
A bérelhető webáruházak esetén havi díjat kell fizetnünk, ami a termékek számával emelkedhet.
További hátránya még, hogy egyedi kéréseket nem fejlesztenek le és eladások hiányában is fizetnünk kell a havi költségeket.
Az egyedi fejlesztésű webáruházak valamivel drágábbak és több időt igényel az elkészítésük, cserében mind az admin felület, mind a felhasználói felület
az elképzelések szerint alakítható.

Pár dolog az általunk készített webáruházokról

 

  • Webáruházaink megfizethető áron kínáljuk mikro-, kis-, és középvállalkozásoknak is.
  • Webáruházaink egyedi designnal  és elrendezéssel, keresőbarát url-kel és a keresők (pl.Google) számára értékes információt hordozó meta tagekkel készülnek. Vállaljuk online kampányok összeállítását és futtatását. 
  • Az általunk készített webshopokba tetszőleges számú kategória és termék vihető fel és lehetősége van akciós árak beállítására.
  • Saját domain név a domain név végű email címek állíthatók be.
  • Az adminisztrációs felületen egyszerűen kezelhetők a termékek, rendelések, egyszerű tömeges termékfeltöltés az árukereső oldalakhoz (arukereso.hu, argep.hu, olcsobbat.hu).
  • Termékek sorba rendezhetők név, ár és népszerűség szerint.
  • Keresés funkció a termékek között név vagy cikkszám alapján.
  • Az Ön által megadott szállítási és fizetési módokkal készítjük el a webáruházat, amely később módosítható.